Mimo że całkiem prosta, instalacja modów w Medieval II: Total War może okazać się dość problematyczna dla nowych graczy. W dzisiejszym poradniku pokażę jak zainstalować moda, jak go zaktualizować, a także jak utworzyć do niego działający skrót. Aby modyfikacje działały, należy mieć patch 1.5 i dodatek Kingdoms.
Czasem modyfikacje do Medievala 2 mają własne instalatory, ale jest to rzadkie (jeśli instalator utworzy skrót, to nie będzie on działał w wersji na Steam. Patrz kawałek niżej). Zwykle dostajemy goły plik zip lub RAR. Po wypakowaniu naszym oczom ukaże się prawdopodobnie folder z modyfikacją. Należy go wkleić do folderu z grą, a konkretnie do:
Medieval II: Total War/mods
Gdy folder już się tam znajdzie mamy do wyboru dwie opcje. Albo zamienić nazwami folder z modem i jeden z modów, które są dodane z Kingdoms to jest np. Teutonic i odpalanie modu poprzez tę samą nazwę na Steam. Drugą możliwością jest utworzenie nowego skrótu.
Należy utworzyć skrót od zwykłego launchera z folderu z grą. Następnie wejść w jego właściwości i na końcu ścieżki dostępu umieścić to:
–features.mod=mods/(nazwa folderu z modem)
Co powinno wyglądać tak:
medieval2.exe" --features.mod=mods/TesTW
Potem wystarczy zapisać i już można włączać tym modyfikacje.
Aby zaktualizować modyfikacje, należy po prostu wkleić pliki z folderu z patchem do folderu z modem. Następnie usunąć plik map.rwm z tej lokalizacji.
\mods\TesTW\data\world\maps\base
Jeśli aktualizacja nie jest patchem, a pełną modyfikacją w nowej wersji trzeba zainstalować ją jeszcze raz.