Jak zainstalować mody w Medieval II: Total War

#1

Mimo że całkiem prosta, instalacja modów w Medieval II: Total War może okazać się dość problematyczna dla nowych graczy. W dzisiejszym poradniku pokażę jak zainstalować moda, jak go zaktualizować, a także jak utworzyć do niego działający skrót. Aby modyfikacje działały, należy mieć patch 1.5 i dodatek Kingdoms.

Czasem modyfikacje do Medievala 2 mają własne instalatory, ale jest to rzadkie (jeśli instalator utworzy skrót, to nie będzie on działał w wersji na Steam. Patrz kawałek niżej). Zwykle dostajemy goły plik zip lub RAR. Po wypakowaniu naszym oczom ukaże się prawdopodobnie folder z modyfikacją. Należy go wkleić do folderu z grą, a konkretnie do:

Medieval II: Total War/mods

Gdy folder już się tam znajdzie mamy do wyboru dwie opcje. Albo zamienić nazwami folder z modem i jeden z modów, które są dodane z Kingdoms to jest np. Teutonic i odpalanie modu poprzez tę samą nazwę na Steam. Drugą możliwością jest utworzenie nowego skrótu.

Należy utworzyć skrót od zwykłego launchera z folderu z grą. Następnie wejść w jego właściwości i na końcu ścieżki dostępu umieścić to:

–features.mod=mods/(nazwa folderu z modem)

Co powinno wyglądać tak:

medieval2.exe" --features.mod=mods/TesTW

Potem wystarczy zapisać i już można włączać tym modyfikacje.
Aby zaktualizować modyfikacje, należy po prostu wkleić pliki z folderu z patchem do folderu z modem. Następnie usunąć plik map.rwm z tej lokalizacji.

\mods\TesTW\data\world\maps\base

Jeśli aktualizacja nie jest patchem, a pełną modyfikacją w nowej wersji trzeba zainstalować ją jeszcze raz.