Zmiany w patchu 11.23 w League of Legends

Patch 11.23 przynosi szereg zmian do Summoner’s Rift — Chemtechowego i Hextechowego Smoka, 6 nowych przedmiotów, 24 aktualizacje przedmiotów, 3 zmiany w runach i nagrody za cele! Superksięga Czarów również powraca z mnóstwem nowych alternatywnych superczarów i niespodzianką dla dżunglerów.

Zmiany w skrócie

1. Nagrody za cele

Nagrody za cele dają przegrywającym drużynom nową możliwość powrotu do gry. Przyznają dodatkowe nagrody w złocie za zdobywanie celów, gdy drużyna pozostaje bardzo w tyle, i są zaprojektowane w taki sposób, żeby ich zdobycie było trudne

Nagrody są naliczane w tle w oparciu o cztery czynniki: przewagę w PD, przewagę w złocie, przewagę w liczbie zabitych Smoków i przewagę w liczbie zniszczonych wież.

2. Zmiany w dżungli

Wprowadzono dwa nowe Smoki do Summoner’s Rift, a wraz z nimi nowe wzmocnienia, dusze i potężne efekty zmian terenu mapy.

3. Nowe smoki w dżungli:

  • Chemtechowy Smok zapewnia maks. do 5% dodatkowych obrażeń za każdy ładunek przeciwko wrogom, którzy aktualnie mają o 340-1020 pkt. (na twoim poziomie 1-18) więcej zdrowia od ciebie.

    • Gdy drużyna zdobędzie duszę smoka, otrzyma wzmocnienie, które zapewnia krótkotrwałe drugie życie po ich następnej śmierci. Bohaterowie odradzają się ze zdrowiem na poziomie 80% podstawowej wartości + 50% swojego dodatkowego zdrowia i zyskują 75/30% zanikającej prędkości ruchu. Bohaterowie, którzy zostali wskrzeszeni, otrzymują o 40% mniej obrażeń, zadają o 33% mniej obrażeń i otrzymują obrażenia równe stale rosnącemu procentowi początkowego zdrowia co 0,25 sek.
    • W czterech miejscach w dżungli pojawiają się strefy gazowe, które kamuflują znajdujących się w nich bohaterów. Bohaterowie znajdujący się w obrębie strefy gazowej zadają do 10% więcej obrażeń przeciwko wrogom, którzy mają więcej aktualnego zdrowia niż oni. Zakamuflowani wrogowie nie są ujawniani przez zwykłe Totemy Wizji, można ich jednak zobaczyć dzięki Totemom Kontroli, Rozkwitowi Wróżbity i innym efektom wykrywającym niewidzialne jednostki.
  • Hextechowy Smok zapewnia 5 jedn. przyspieszenia umiejętności i 5% prędkości ataku za każdy ładunek.

    • Po zdobyciu Duszy Hextechowego Smoka drużyna przy wyprowadzaniu następnego ataku podstawowego lub użyciu umiejętności zyskuje spowalniający łańcuch błyskawic, który zadaje 25-75 pkt. obrażeń nieuchronnych (na poziomach 1-18), odbija się do 3 dodatkowych celów i spowalnia trafione jednostki o 45/35% (bohaterowie walczący w zwarciu / z dystansu; +5% za każde 1000 pkt. dodatkowego zdrowia, +1% za każde 100 pkt. mocy umiejętności, +3% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) na 2 sek. (8 sek. czasu odnowienia).
    • Na mapie pojawiają się pary Hexbram. Pozwalają one graczom przemieszczać się na mapie pomiędzy bramami tej samej pary.

4. Wędrujący krab

Pierwszy Wędrujący Krab będzie miał teraz o 35% zmniejszone zdrowie, zapewni o 80% mniej PD oraz nieco się zmniejszy, co odzwierciedli jego obniżoną wartość.

5. Nowe przedmioty

Korona roztrzaskanej królowej

Koszt 2800 szt. złota
Przepis Zaginiony Rozdział + Rozgrzany Klejnot + Wzmacniająca Księga + 265 szt. złota
Moc umiejętności 70 punktów
Zdrowie 250 punktów
Mana 600 punków
Opis Zyskujesz Osłonę , która zmniejsza obrażenia otrzymywane od bohaterów o 75%. Osłona utrzymuje się przez 1,5 sekundy po otrzymaniu obrażeń od bohaterów (40 sek. czasu odnowienia, resetuje się po otrzymaniu obrażeń od wrogiego bohatera). Podczas działania Osłony i na 3 sek. po jej zniszczeniu zyskujesz 10-40 pkt. mocy umiejętności (zależnie od poziomu twojego bohatera). Zapewnia pozostałym legendarnym przedmiotom 1% prędkości ruchu i 8 pkt. mocy umiejętności.

Zasłona równości

Koszt 2500 szt. złota
Przepis Rozgrzany Klejnot + Egida Legionu + 300 szt. złota
Zdrowie 200 punktów
Pancerz 30 punków
Odporność na magię 30 punków
Opis Po unieruchomieniu bohaterów lub gdy bohater sam zostanie unieruchomiony nakłada na cel i wszystkich pobliskich wrogów Pokutę , na 5 sek. zwiększając otrzymywane przez nich obrażenia o 12%. Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom 5 pkt. pancerza i odporności na magię.

Aksjomatyczny Łuk

Koszt 3000 szt. złota
Przepis Ząbkowany Sztylet + Młot Bojowy Caulfielda + 800 szt. złota
Obrażenia od ataku 55 punktów
Destrukcja 10 punków
Opis Przywraca 25% całkowitego czasu odnowienia twojej superumiejętności za każdym razem, gdy wrogi bohater zginie w ciągu 3 sek. od kiedy zadasz mu obrażenia.

Płomień cienia

Koszt 3000 szt. złota
Przepis Alternator Hextech + Absurdalnie Wielka Różdżka + 700 szt. złota
Moc umiejętności 100 punktów
Zdrowie 200 punków
Opis Obrażenia zadawane bohaterom zyskują 10-20 pkt. przebicia odporności na magię w zależności od aktualnego zdrowia celu. (Maksymalna wartość, gdy cel ma 1000 pkt. zdrowia lub mniej, minimalna, gdy ma 2500 pkt. zdrowia lub więcej). Posiadacz przedmiotu zyskuje maksymalną wartość przebicia odporności na magię, jeśli cel był niedawno objęty działaniem tarcz.

Nadejście zimy

Koszt 2600 szt. złota
Przepis Łza Bogini + Rozgrzany Klejnot + Rubinowy Kryształ + 1000 szt. złota
Zdrowie 400 punków
Mana 500 punków
Opis Podziw (bierne) zapewnia dodatkowe zdrowie równe 8% many. Traf cel umiejętnością lub atakiem podstawowym, by zużyć doładowanie i zyskać 3 pkt. dodatkowej many. Zapewnia maks. 360 pkt. many. Po przekroczeniu tego progu przemienia się w Wielką Zimę .

Wielka zima

Koszt 2600 szt. złota
Przepis Łza Bogini + Rozgrzany Klejnot + Rubinowy Kryształ + 1000 szt. złota
Zdrowie 400 punków
Mana 860 punków
Opis Podziw (bierne) zapewnia dodatkowe zdrowie równe 8% many. Spowolnienie (w zwarciu) lub unieruchomienie wrogiego bohatera zużywa 3% aktualnej many i na 3 sek. zapewnia tarczę, która pochłania obrażenia równe 100-200 pkt. (+5% aktualnej many, 8 sek. czasu odnowienia). Tarcza zostaje wzmocniona o 80%, jeśli w pobliżu znajduje się więcej niż jeden wróg.

6. Zmiany w przedmiotach

WIECZNA ZMARZLINA

KOSZT
:heavy_minus_sign: 3200 szt. złota ⇒ 2800 szt. złota
PRZEPIS
:heavy_minus_sign: Wzmacniająca Księga + 265 szt. złota
MOC UMIEJĘTNOŚCI
:heavy_minus_sign: 80 pkt. ⇒ 70 pkt.
MITYCZNE (BIERNE)
:heavy_minus_sign: Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom 15 pkt. mocy umiejętności ⇒ 10 pkt. mocy umiejętności.

DEMONICZNY UŚCISK

MOC UMIEJĘTNOŚCI
:heavy_minus_sign: 70 pkt. ⇒ 60 pkt.
ZDROWIE
:heavy_minus_sign: 350 pkt. ⇒ 450 pkt.
SPOJRZENIE AZAKANA (BIERNE)
:heavy_minus_sign: Zadawanie obrażeń za pomocą umiejętności podpala wrogów, przez co otrzymują oni obrażenia magiczne zależne od maks. zdrowia (2% w przypadku bohaterów walczących w zwarciu / 1,2% w przypadku bohaterów walczących z dystansu) co sekundę przez 4 sek. Nie daje już dodatkowego pancerza i odporności na magię.
MROCZNY PAKT (BIERNE)
:heavy_minus_sign: Zyskujesz 2% swojego dodatkowego zdrowia jako moc umiejętności.

KOSTUR ARCHANIOŁA

PRZEPIS
:heavy_minus_sign: Łza Bogini + Wzmacniająca Księga + Absurdalnie Wielka Różdżka + 915 szt. złota
:heavy_minus_sign: Łza Bogini + Rozgrzany Klejnot + Różdżka Zniszczenia + 950 szt. złota
MOC UMIEJĘTNOŚCI
:heavy_minus_sign: 65 pkt. ⇒ 60 pkt.
ZDROWIE
:heavy_minus_sign: 200 pkt.
PODZIW (BIERNE)
:heavy_minus_sign: Zapewnia moc umiejętności równą 3% dodatkowej many.
:heavy_minus_sign: Zyskujesz przyspieszenie umiejętności równe 0,5% dodatkowej many.

Szczegóły: Opis patcha 11.23 (leagueoflegends.com)