Patch 11.23 przynosi szereg zmian do Summoner’s Rift — Chemtechowego i Hextechowego Smoka, 6 nowych przedmiotów, 24 aktualizacje przedmiotów, 3 zmiany w runach i nagrody za cele! Superksięga Czarów również powraca z mnóstwem nowych alternatywnych superczarów i niespodzianką dla dżunglerów.
Zmiany w skrócie
1. Nagrody za cele
Nagrody za cele dają przegrywającym drużynom nową możliwość powrotu do gry. Przyznają dodatkowe nagrody w złocie za zdobywanie celów, gdy drużyna pozostaje bardzo w tyle, i są zaprojektowane w taki sposób, żeby ich zdobycie było trudne
Nagrody są naliczane w tle w oparciu o cztery czynniki: przewagę w PD, przewagę w złocie, przewagę w liczbie zabitych Smoków i przewagę w liczbie zniszczonych wież.
2. Zmiany w dżungli
Wprowadzono dwa nowe Smoki do Summoner’s Rift, a wraz z nimi nowe wzmocnienia, dusze i potężne efekty zmian terenu mapy.
3. Nowe smoki w dżungli:
-
Chemtechowy Smok zapewnia maks. do 5% dodatkowych obrażeń za każdy ładunek przeciwko wrogom, którzy aktualnie mają o 340-1020 pkt. (na twoim poziomie 1-18) więcej zdrowia od ciebie.
- Gdy drużyna zdobędzie duszę smoka, otrzyma wzmocnienie, które zapewnia krótkotrwałe drugie życie po ich następnej śmierci. Bohaterowie odradzają się ze zdrowiem na poziomie 80% podstawowej wartości + 50% swojego dodatkowego zdrowia i zyskują 75/30% zanikającej prędkości ruchu. Bohaterowie, którzy zostali wskrzeszeni, otrzymują o 40% mniej obrażeń, zadają o 33% mniej obrażeń i otrzymują obrażenia równe stale rosnącemu procentowi początkowego zdrowia co 0,25 sek.
- W czterech miejscach w dżungli pojawiają się strefy gazowe, które kamuflują znajdujących się w nich bohaterów. Bohaterowie znajdujący się w obrębie strefy gazowej zadają do 10% więcej obrażeń przeciwko wrogom, którzy mają więcej aktualnego zdrowia niż oni. Zakamuflowani wrogowie nie są ujawniani przez zwykłe Totemy Wizji, można ich jednak zobaczyć dzięki Totemom Kontroli, Rozkwitowi Wróżbity i innym efektom wykrywającym niewidzialne jednostki.
-
Hextechowy Smok zapewnia 5 jedn. przyspieszenia umiejętności i 5% prędkości ataku za każdy ładunek.
- Po zdobyciu Duszy Hextechowego Smoka drużyna przy wyprowadzaniu następnego ataku podstawowego lub użyciu umiejętności zyskuje spowalniający łańcuch błyskawic, który zadaje 25-75 pkt. obrażeń nieuchronnych (na poziomach 1-18), odbija się do 3 dodatkowych celów i spowalnia trafione jednostki o 45/35% (bohaterowie walczący w zwarciu / z dystansu; +5% za każde 1000 pkt. dodatkowego zdrowia, +1% za każde 100 pkt. mocy umiejętności, +3% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) na 2 sek. (8 sek. czasu odnowienia).
- Na mapie pojawiają się pary Hexbram. Pozwalają one graczom przemieszczać się na mapie pomiędzy bramami tej samej pary.
4. Wędrujący krab
Pierwszy Wędrujący Krab będzie miał teraz o 35% zmniejszone zdrowie, zapewni o 80% mniej PD oraz nieco się zmniejszy, co odzwierciedli jego obniżoną wartość.
5. Nowe przedmioty
Korona roztrzaskanej królowej
Koszt | 2800 szt. złota |
Przepis | Zaginiony Rozdział + Rozgrzany Klejnot + Wzmacniająca Księga + 265 szt. złota |
Moc umiejętności | 70 punktów |
Zdrowie | 250 punktów |
Mana | 600 punków |
Opis | Zyskujesz Osłonę , która zmniejsza obrażenia otrzymywane od bohaterów o 75%. Osłona utrzymuje się przez 1,5 sekundy po otrzymaniu obrażeń od bohaterów (40 sek. czasu odnowienia, resetuje się po otrzymaniu obrażeń od wrogiego bohatera). Podczas działania Osłony i na 3 sek. po jej zniszczeniu zyskujesz 10-40 pkt. mocy umiejętności (zależnie od poziomu twojego bohatera). Zapewnia pozostałym legendarnym przedmiotom 1% prędkości ruchu i 8 pkt. mocy umiejętności. |
Zasłona równości
Koszt | 2500 szt. złota |
Przepis | Rozgrzany Klejnot + Egida Legionu + 300 szt. złota |
Zdrowie | 200 punktów |
Pancerz | 30 punków |
Odporność na magię | 30 punków |
Opis | Po unieruchomieniu bohaterów lub gdy bohater sam zostanie unieruchomiony nakłada na cel i wszystkich pobliskich wrogów Pokutę , na 5 sek. zwiększając otrzymywane przez nich obrażenia o 12%. Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom 5 pkt. pancerza i odporności na magię. |
Aksjomatyczny Łuk
Koszt | 3000 szt. złota |
Przepis | Ząbkowany Sztylet + Młot Bojowy Caulfielda + 800 szt. złota |
Obrażenia od ataku | 55 punktów |
Destrukcja | 10 punków |
Opis | Przywraca 25% całkowitego czasu odnowienia twojej superumiejętności za każdym razem, gdy wrogi bohater zginie w ciągu 3 sek. od kiedy zadasz mu obrażenia. |
Płomień cienia
Koszt | 3000 szt. złota |
Przepis | Alternator Hextech + Absurdalnie Wielka Różdżka + 700 szt. złota |
Moc umiejętności | 100 punktów |
Zdrowie | 200 punków |
Opis | Obrażenia zadawane bohaterom zyskują 10-20 pkt. przebicia odporności na magię w zależności od aktualnego zdrowia celu. (Maksymalna wartość, gdy cel ma 1000 pkt. zdrowia lub mniej, minimalna, gdy ma 2500 pkt. zdrowia lub więcej). Posiadacz przedmiotu zyskuje maksymalną wartość przebicia odporności na magię, jeśli cel był niedawno objęty działaniem tarcz. |
Nadejście zimy
Koszt | 2600 szt. złota |
Przepis | Łza Bogini + Rozgrzany Klejnot + Rubinowy Kryształ + 1000 szt. złota |
Zdrowie | 400 punków |
Mana | 500 punków |
Opis | Podziw (bierne) zapewnia dodatkowe zdrowie równe 8% many. Traf cel umiejętnością lub atakiem podstawowym, by zużyć doładowanie i zyskać 3 pkt. dodatkowej many. Zapewnia maks. 360 pkt. many. Po przekroczeniu tego progu przemienia się w Wielką Zimę . |
Wielka zima
Koszt | 2600 szt. złota |
Przepis | Łza Bogini + Rozgrzany Klejnot + Rubinowy Kryształ + 1000 szt. złota |
Zdrowie | 400 punków |
Mana | 860 punków |
Opis | Podziw (bierne) zapewnia dodatkowe zdrowie równe 8% many. Spowolnienie (w zwarciu) lub unieruchomienie wrogiego bohatera zużywa 3% aktualnej many i na 3 sek. zapewnia tarczę, która pochłania obrażenia równe 100-200 pkt. (+5% aktualnej many, 8 sek. czasu odnowienia). Tarcza zostaje wzmocniona o 80%, jeśli w pobliżu znajduje się więcej niż jeden wróg. |
6. Zmiany w przedmiotach
WIECZNA ZMARZLINA
KOSZT
3200 szt. złota ⇒ 2800 szt. złota
PRZEPIS
Wzmacniająca Księga + 265 szt. złota
MOC UMIEJĘTNOŚCI
80 pkt. ⇒ 70 pkt.
MITYCZNE (BIERNE)
Zapewnia wszystkim pozostałym legendarnym przedmiotom 15 pkt. mocy umiejętności ⇒ 10 pkt. mocy umiejętności.
DEMONICZNY UŚCISK
MOC UMIEJĘTNOŚCI
70 pkt. ⇒ 60 pkt.
ZDROWIE
350 pkt. ⇒ 450 pkt.
SPOJRZENIE AZAKANA (BIERNE)
Zadawanie obrażeń za pomocą umiejętności podpala wrogów, przez co otrzymują oni obrażenia magiczne zależne od maks. zdrowia (2% w przypadku bohaterów walczących w zwarciu / 1,2% w przypadku bohaterów walczących z dystansu) co sekundę przez 4 sek. Nie daje już dodatkowego pancerza i odporności na magię.
MROCZNY PAKT (BIERNE)
Zyskujesz 2% swojego dodatkowego zdrowia jako moc umiejętności.
KOSTUR ARCHANIOŁA
PRZEPIS
Łza Bogini + Wzmacniająca Księga + Absurdalnie Wielka Różdżka + 915 szt. złota
Łza Bogini + Rozgrzany Klejnot + Różdżka Zniszczenia + 950 szt. złota
MOC UMIEJĘTNOŚCI
65 pkt. ⇒ 60 pkt.
ZDROWIE
200 pkt.
PODZIW (BIERNE)
Zapewnia moc umiejętności równą 3% dodatkowej many.
Zyskujesz przyspieszenie umiejętności równe 0,5% dodatkowej many.
Szczegóły: Opis patcha 11.23 (leagueoflegends.com)